Drie manieren om meer mensen naar je café te trekken
Na de coronacrisis kan de horeca eindelijk weer op volle toeren gaan draaien. Dat wil zeggen, als de bargasten van twee jaar geleden de weg nog weten te vinden. Ook zijn er veel nieuwe kroegen en cafés geopend door mensen die na het verlies van hun baan besloten om hun levensdroom in vervulling te laten gaan. Kortom, het is tijd om jouw horecagelegenheid weer even goed in de schijnwerpers te zetten en zowel nieuwe als oude bezoekers aan te trekken. Deze drie tips kunnen je daarbij helpen.
1. Geef het een nieuw likje verf (en meer)
Was het al een poosje hoog tijd om je stoffige interieur op te poetsen? Overweeg dan een leuke restyling om deze nieuwe periode in je bedrijf in te luiden. Vervang die saaie, versleten nummerborden en schilderijtjes aan de muur door leuke decoratiestukken uit de kringloop. Geef die aangekoekte beige of zwarte muur een vrolijk verfje. Schuur de donkere tafels en de toog blank en zorg dat er meer licht je zaak binnenkomt. Zo verras je jouw oude stamgasten en krijgt je café de uitstraling van een compleet nieuwe en dus interessante zaak voor nieuwe bezoekers.
2. Stroomlijn je promotie met een CRM-systeem
Heb je jouw promotieacties altijd op goed geluk gedaan? Wil je weten welke reclame, acties en evenementen de grootste publiektrekkers waren? Daarvoor is een CRM-systeem op je laptop de ideale tool. Zo’n programma slaat alle gegevens over jouw promoties en producten centraal op en analyseert deze ook nog eens automatisch. Daardoor kun je precies nalezen bij welke deals, bandjes of op welke feestdagen het in jouw café het drukst was, om hier vervolgens op in te spelen. Een CRM-systeem kan speciaal toegesneden worden op kleine ondernemers: kijk maar eens op https://www.lime-technologies.nl voor alle mogelijkheden van dit vernuftige stukje software.
3. Organiseer pop-up acties (of laat het doen)
Een beetje leven in de brouwerij en telkens iets nieuws te beleven, dat maakt van je café een echte publiekstrekker. Hoe zorg je dat het in jouw kroeg nooit saai wordt? Door te zorgen voor pop-upacties, kleine evenementjes en toevoegingen die elk hun eigen meerwaarde brengen. De keuze is eindeloos: goede cocktails, filmavonden, pub quizzen, burgerbars, toneelimprovisatie en kunstexposities zijn zo maar een paar van de vele mogelijkheden. Beter nog, wanneer je de juiste contacten aangaat binnen jouw lokale cultuur- en evenementensector, hoef je zelf bijna niets te regelen. Een samenwerking met artiesten en ondernemers die de juiste knowhow in huis hebben is interessant voor allebei de partijen en lokt telkens nieuwe bezoekers naar jouw café.